​រាជធានី​ភ្នំពេញ : ប្រព័ន្ធ​ដឹក​អ្នកដំណើរ​តាមផ្លូវ​ដែក​របស់​ប្រទេស​កម្ពុជា ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ​នឹង​ចាប់ដំណើរការ​ឡើងវិញ​នៅ​ដើមខែ​មេសា ឆ្នាំ​២០១៦​។  រថភ្លើង​ដឹក​អ្នកដំណើរ​នេះ បើក​ឲ្យ​ដំណើរការ​បន្ទាប់ពី​ដេកលក់​ជាង​មួយ​ទសវត្សរ៍​។​

​យោងតាម​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​របស់​ក្រុមហ៊ុន Royal Railways ដែល​ទទួលបាន​សិទ្ធិ​វិនិយោគ​ពី​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា បាន​ឲ្យ​ដឹងថា សេវា​ដឹកជញ្ជូន​នេះ​នឹង​ចាប់​ដឹក​អ្នកដំណើរ​នៅ​ថ្ងៃទី​៩ ខែមេសា ដោយ​ចេញដំណើរ​ពី​ស្ថានីយ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ឆ្ពោះ ទៅ​ខេត្ត​ឆ្នេរសមុទ្រ​ព្រះសីហនុ​នៅ​ម៉ោង​៧​ព្រឹក​។​

​លោក ទិ​ត្យ សំអឿន ប្រធាន​ផ្នែក​ពាណិជ្ជកម្ម​របស់​ក្រុមហ៊ុន Royal Railways កាលពី​ថ្ងៃ​អង្គារ​បាន​ប្រាប់​ឲ្យ​ដឹងថា ការចេញដំណើរ​នឹង​អនុវត្ត​នៅ​ថ្ងៃ​សៅរ៍ និង​ថ្ងៃអាទិត្យ ដោយ​ប្រើ​រថភ្លើង​ចំនួន​ពីរ​ខ្សែ​។ រថភ្លើង​មួយ​ខ្សែ​ផ្ទុក​អ្នកដំណើរ​ចន្លោះ​ពី​១៣០ ទៅ ១៦៥​នាក់​។​

លោក​ថ្លែងថា «​យើង​មាន​រថភ្លើង​ចំនួន​ពីរ​ខ្សែ ដោយ​មួយ​ខ្សែ​ចេញដំណើរ​ពី​ស្ថានីយ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នៅ​ម៉ោង​៧​ព្រឹក និង​មួយ​ខ្សែ​ទៀត​ចេញដំណើរ​ពី​ស្ថានីយ​ខេត្ត ព្រះសីហនុ នៅ​ម៉ោង​៧​ព្រឹក​ដូចគ្នា​»​។ បុគ្គលិក​រូបនេះ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ទៀតថា ក្នុងដំណាក់កាល​ដំបូង​នឹងរ​ត់ដល់​ថ្ងៃ​ចូលឆ្នាំ​ខ្មែរ បន្ទាប់មក​ក្រុមហ៊ុន​នឹង​រក​វិធីសាស្ត្រ​ដឹកជញ្ជូន​របស់ខ្លួន​ថែមទៀត​។ ក្រុមហ៊ុន Royal Railways ត្រូវបាន​រាជរដ្ឋាភិបាល​កម្ពុជា​ផ្តល់​សិទ្ធិ​សម្បទាន​វិនិយោគ​រយៈពេល​៣០​ឆ្នាំ ក្នុង​ការធ្វើ​ប្រតិបត្តិការ​បណ្តាញ​ផ្លូវ​រថភ្លើង​នៅ​ប្រទេស​កម្ពុជា​។ ខ្សែ​ដឹក​អ្នកដំណើរ​ដំបូង​ពី​ភ្នំពេញ​-​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ​នេះ ស្ថិតនៅលើ​ចម្ងាយ​ផ្លូវ​២៦៦​គីឡូម៉ែត្រ ធ្វើឡើង​បន្ទាប់​រត់​សាកល្បង​កាលពី​ខែមករា​កន្លងទៅ​។​

​លោក ទិ​ត្យ សំអឿន ប្រាប់ថា «​យើង​មិនទាន់​ច្បាស់លាស់​ពី​តម្លៃ​សំបុត្រ​សម្រាប់​អ្នកដំណើរ​ម្នាក់​នោះទេ ប៉ុន្តែ​ជា​ជំហាន​ដំបូង គឺ​យើង​គ្រោង​៧​ដុល្លារ​អាមេរិក​។ អ្នកធ្វើ ដំណើរ​តាម​មធ្យោបាយ​នេះ​នឹង​ទទួលបាន​នូវ​ទេសភាព​ដ៏​ស្រស់ត្រកាល​ជាមួយនឹង​ការធានា​សុវត្ថិ​ភាពជា​រថយន្ត​។ រថភ្លើង​អាច​រត់​ក្នុង​ល្បឿន​មធ្យម​ចន្លោះ​ពី​៣០ ទៅ​៤០​គីឡូម៉ែត្រ​ក្នុង​មួយ​ម៉ោង​។ ជាមួយគ្នា នេះ​យើង​ក៏មាន​ស្ថានីយ​រង់ចាំ​នៅ​ខេត្តតាកែវ និង​កំពត សម្រាប់​អ្នកដំណើរ​»​។​

​លោក​បញ្ជាក់ថា ក្រុមហ៊ុន​ស្វាគមន៍​រាល់​អ្នកដំណើរ​ទាំងអស់​ដោយ​មិនចាំបាច់ តែ​ក្រុម​ទេសចរ ដែលមាន​គ្នាច្រើន នោះទេ សូម្បីតែ​ជា លក្ខណៈ​ឯកជន ឬ គ្រួសារ ក៏​ទទួល​ដែរ​។ ចំពោះ​សំណួរ​ទាក់ទង​នឹង​ការយកថ្លៃ​សំបុត្រ​ចំពោះ​កុមារ​ក្រោម​អាយុ​១០​ឆ្នាំ លោក ទិ​ត្យ សំអឿន មិនទាន់​ប្រាកដ​នោះទេ​ដោយ​ខាង ក្រុមហ៊ុន​កំពុង​ពិចារណា​។​

​សេចក្តីប្រកាស​ព័ត៌មាន​បាន​ឲ្យ​ដឹងថា ការបើក​ដំណើរការ​ឡើងវិញ​នេះ គឺ​ផ្តោត សំខាន់​លើ​ភ្ញៀវទេសចរ​ដែល​ចូលចិត្ត​ទេសភាព​ធម្មជាតិ​ស្រស់ស្អាត​តាម​បណ្តា​ខេត្ត​នានា​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅដល់​ខេត្ត​ជាប់មាត់ សមុទ្រ​ព្រមទាំង​ការកាត់បន្ថយ​ការកកស្ទះ ចរាចរ​តាមផ្លូវ​ជាតិ​ទៀតផង​។ បច្ចុប្បន្ន​នៅ​កម្ពុ​ជាមាន​ផ្លូវ​រថភ្លើង​ចំនួន​២​ខ្សែ ដោយ​ខ្សែ ទី​១ ឆ្ពោះទៅ​ទិសនិរតី​ទិស​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅកាន់​ខេត្ត​ព្រះសីហនុ​ប្រវែង ២៦៦​គីឡូម៉ែត្រ ដែល​ស្ថាបនា និង​ជួសជុល​រួចរាល់​សម្រេច ជា​ស្ថាពរ និង​បាន​នឹង​កំពុង​ដឹកជញ្ជូន ទំនិញ​សំខាន់ៗ​ដូចជា​៖ ប្រេងឥន្ធនៈ គ្រឿងសំណង់ អង្ករ ពោត ដំឡូង​…​។ ចំណែក ខ្សែ​ទី​២ ឆ្ពោះទៅ​ទិស​ពាយព្យ​ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ កាន់​ប៉ោយប៉ែត​មាន​ប្រវែង​៣៨៦​គីឡូម៉ែត្រ ដែល​បាន​នឹង​កំពុង​ស្ថាបនា និង​ជួសជុល ឡើងវិញ​មិនទាន់​រួចរាល់​។​

​បើ​យោងតាម​របាយការណ៍រ​បស់​ក្រសួង​សាធារណការ និង​ដឹកជញ្ជូន បាន​ឲ្យ​ដឹង ថា ទឹកប្រាក់​ដែល​យកមក​ស្តារឡើងវិញ​នូវ​ផ្លូវដែក​កម្ពុ​ជាមាន​ទឹកប្រាក់​សរុប​ចំនួន​១៤១,៦​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ក្នុងនោះ​កម្ចី​ពី​ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី​(ADB)​ចំនួន​៨៤ លាន​ដុល្លារ​អាម៉េរិក ជំនួយឥតសំណង​ពី​រដ្ឋាភិបាល​អូស្ត្រាលី​មាន​ចំនួន​២១,៥​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក អង្គការ​OFID​ចំនួន​១៣​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​,  រដ្ឋាភិបាល​ប្រទេស​ម៉ាឡេស៊ី​ចំនួន​២,៨​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក ដោយ​ផ្តល់​ជា​ដែក​រ៉ៃ​, និង​ថវិកាបដិភាគ​របស់​រា​ជ​រដ្ឋាភិបាល​កម្ពុ​ជាមាន​ចំនួន​២០,៣​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។​

​រាជរដ្ឋាភិបាល​រំពឹងថា មធ្យោបាយ​ដឹកជញ្ជូន​នេះ នឹង​នាំមក​នូវ​ផលចំណេញ​ជា ច្រើន ដោយ​វា​ជា​ច្រក​នៃ​របៀង​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​សំខាន់​មាន​ទំនិញ​ដូចជា​៖ ស្រូវ អង្ករ ពោត ដំឡូង គ្រឿងសំណង់ ជាដើម ដែល​លំហូរ ចេញចូល​រវាង​ច្រក​ភាគ​និរតី និង​ភាគ​ពាយព្យ នៃ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​៕


- Copyright © BlogReportNews -Shinpuru v2- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -